Germenii de grau, proprietati terapeutice

Germenii de grau, proprietati terapeutice

Germenii de grau

Sunt o sursa foarte buna de vitamine si nutrienti esentiali, ei fiind sursa de "hrana" a viitoarei plante. Bogati in fibre, magneziu, fosfor, zinc, mangan, seleniu, proteine si complexul de vitamine B, germenii de grau iti imbogatesc dieta cu minerale si vitamine fara sa depui prea mult efort! Germenii de grau contin octacosanol (nutrient) ce ajuta la imbunatatirea reflexelor corpului si pot fi folositi ca supliment si pe perioada unui regim de slabire

Germenii de grau ajuta la reducerea nivelului colesterolului din sange, prin urmare, reduc riscurile problemele cardiovasculare. Germenii de grau contribuie si la imbunatatirea stocarii energiei in muschi si, de asemenea, sporesc rezistenta si vitalitatea organismului

Proprietatile lor terapeutice au dus la aparitia a numeroase produse pe baza de germeni de grau, de la ulei presat la rece si suplimente alimentare, pana la produse cosmetice cu rol regenerant asupra pielii si parului.

E simplu sa ai si tu germeni de grau! Tot ce trebuie sa faci este sa speli bine graul, pentru a-l curata de eventualele pesticide si impuritati, apoi il pui la inmuiat intr-un recipient cu apa, pe fundul caruia se afla un tifon. Dupa 24 de ore, schimba apa si asigura-te ca graul este in permanenta umed, stropindu-l cu apa. In urmatoarele zile, vei avea grau germinat, numai bun pentru consum!

Datorita continutului de vitamine B (inclusiv tiamina, ce joaca un rol important in mentinerea sanatatii parului) si E, germenii de grau au un efect pozitiv asupra pielii si parului, conferindu-le un aspect stralucitor si matasos. Germenii de grau stimuleaza metabolismul datorita vitaminelor B5 si B6, iar cantitatea mare de fibre iti regleaza digestia si te ajuta sa combati constipatia.

Fiind o sursa excelenta de carbohidrati care se digera lent, germenii de grau iti confera energie pe parcursul intregii zile, de aceea multe persoane, in special adeptii unui stil de viata natural, ii consuma de dimineata. Poti amesteca 2-3 lingurite de germeni de grau intr-o cana de iaurt sau ii poti presara peste cerealele cu lapte; o alta varianta este sa faci un shake natural din fructe si legume, in care sa adaugi germeni de grau.

Germenii de grau sunt o sursa foarte concentrata de nutrienti, printre care se numara niacina, tiamina, riboflavina, vitamina E, acidul folic (esential in sarcina), magneziul, fosforul, potasiul, fierul si zincul. In plus, germenii de grau contin proteine si fibre, adaugand un strop de savoare oricarei retete culinare, de la clatite si shake-uri naturale, pana la cerealele de dimineata sau painea integrala facuta in casa.

Valori nutritionale pentru 2 linguri de germeni de grau (aprox. 17 g): Calorii: 61, Fibre: 2 g, Carbohidrati: 8 g, Proteine: 4 g, Calciu: 6,5 mg, Fier: 1 mg, Magneziu: 40 mg, Acid folic: 47 mcg, Potasiu: 115 mg

 

Recomandari