5 Exercitii cardio care ard 400 de calorii

Exercitiile cardio sunt acelea care antreneaza marea majoritate a muschilor coprului pe o perioada mai lunga de timp, astfel incat sistemul cardiovascular sa fie antrenat si stimulat.

Indicatiile exercitiilor cardio

Practic aceste exercitii sunt indicate tuturor persoanelor care sunt apte sa faca sport, mai exact toate acele persoane care nu prezinta interdictie medicala pentru efort fizic moderat.

Beneficiile exercitiilor cardio

Aceste exercitii nu doar stimuleaza sistemul cardiovascular, dar prezinta si alte beneficii deloc de neglijat:

-          combate anemia pentru ca stimuleaza organismul sa creasca putin cantitatea de sange din corp (stimuleaza maduva hematopoetica);

-          creste activitatea sistemului imunitar;

-          intaresc articulatiile si previn artoza;

-          scad incidenta cancerelor prin imbunatatirea oxigenarii si nutritiei celulare;

-          mentin tineretea sau chiar intineresc cu cativa ani persoana care practica exercitiile cardio;

-          elimina cu succes stresul - dupa o jumatate de ora de exercitii cardio va veti simti psihic, dar si fizic mult mai bine;

-          slabesc cel mai rapid dintre toate tipurile de exercitii fizice;

-          reduc colesterolul;

-          imbunatatesc memoria si atentia;

-          reduc durerile menstruale etc.

Va prezentam mai jos cele mai indicate exercitii cardio

Exercitiu cardio: Alergarea alternativa

Alegeti o dimineata pe saptamana, cu vreme frumoasa, in care sa iesiti la alergat. Ideal este sa alergati pe stadion sau prin parcuri cu alei de pamant fiindca asfaltul este dur pentru articulatii. Puteti incerca totodata daca hotarati sa alergati pe asfalt adidasi speciali cu talpa inalta si noale care atenueaza din duritatea asfaltului.

Inainte de toate timp de 5 minute mergeti foarte repe, cat de repede puteti, apoi incepeti sa alergati usor pentru inca 5 minute. Alternati apoi cu alergare rapida cu genunchii la piept pentru un minut, apoi reveniti la o alergare usoara de trei minute. Inca un minut de alergare rapida, inca trei minute de alergare lenta, apoi finalizati cu 10 minute de mers rapid.

Exercitiu cardio: Aerobic si muzica

Alegeti un playlist cu muzica ritmata, antrenanta, pe care urmeaza sa faceti un program cardio de exercitii in gelul celor de aerobic. Pentru ca este greu sa explicam in scris toate aceste exercitii, va exemplificam mai jos cu un video de exercitii cardio.

Exercitiu cardio: Coarda

Saritul corzii reprezint un bun exercitiu cardio atata vreme cat variati tipurile de sarituri si nu va oprti deloc pentru minim 5 minute de sarituri continue. Este indicat sa purtati adidasi cu talpa inalta si moale si sa incercati sa practicati aceste exercitii pe o suprafata moale.

Exercitiu cardio: Alergarea pe loc

Daca inca nu va simtiti pregatiti pentru a alerga in aer liber sau sunteti incepatori in ceea ce priveste exercitiile cardio puteti atunci sa initiati programele cardio cu o alergare pe loc.

Ca si mai sus, este indicat sa alternati alergarea usoara cu cea rapida. Initial alergati pe loc, usor, timp de 5 minute, incercand sa respirati intr-un ritm bine definit (la inceput inspir pe doi pasi, expir pe doi pasi, mai tarziu dupa mai multe antrenamente veti putea prelungi la 3 pasi). Urmeaza un minut de alergare rapida cu geninchii la piept (sau cat mai sus, in functie de mobilitatea dumneavoastra), apoi iarasi 5 minute de alergare usoara, inca un minut de alergare rapida si finalizati cu 5 minute de alergare usoara.

Atentie insa, nu trebuie sa va opriti deloc pe parcursul alergarii, chiar daca alternati de la alergare usoara la rapida.

Exercitiu cardio: Bicicleta

Indiferent daca alegeti bicicleta de teren sau una de camera, tot va veti bucura de un exercitiu cardio simplu. Este adevarat ca bicicleta de teren este mai indicata pentru ca va solicita si alte grupe musculare pentru echilibru, dar totodata nu toata lumea stie sa mearga pe bicicleta.

In tot cazul, daca alegeti bicicleta de camera se recomanda sa incepeti prin 5 minute de bicicleta la viteza/rezistenta mica, apoi sa cresteti treptele de viteza din minut in minut pana la cea maxima pe care o suportati. Este indicat sa practicati jumatate de ora de bicicleta minim.

 

 

Recomandari