Echipamente sportive

Echipamente sportive

1. Sacul de box: Sacul de box este cu sigurantă punctul central al unui spatiu de antrenament. Desi varianta cea mai cunoscută a sacului de box este cel prins de tavan, există si variante cu fixare pe podea la fel de utile unui boxeor începător. Adevărul este că sacul prins de tavan este mai durabil și mai versatil, însă nu orice tavan poate suporta 50kg. Astfel, sportivul poate opta pentru un sac de dimensiuni mai mici, cu fixare pe podea sau la celebrul “boxing Bob” (sacul-manechin).

2. Mănusile de box: Acestea diferă de mănusile competitionale căci oferă un alt tip de protectie mâinilor. Sunt mai grele si mai căptusite decât manusile folosite în luptă, iar ca pret sunt destul de accesibile. Important este ca înainte de a le cumpăra să vă asigurati că sunt special concepute pentru antrenamentul la sac. Cereti sfatul unui specialist sau instructorului.

3. Bandaje pentru mâini: Pentru a vă proteja corespunzător mâinile, nu sunt suficiente doar mănusile. Este esential ca înainte de a pune mănusile să vă înfăsurați cu răbdare mâinile cu bandaje speciale din bumbac. Bandajul protejează suplimentar oasele si cartilajele delicate ale pumnului. Atentie însă la modul în   • Cum ne înfășurăm corect mâinile cu bandaj?

1) Înfășurăm inițial mâna dreaptă. Ținând palma îndreptată către podea, trecem bucla de la capătul bandajului în jurul degetului mare și întindem bandajul pe spatele mâinii, către încheietură. Înconjurăm ferm încheietura mâinii de două ori (bandajul trebuie strâns astfel încât să nu alunece, dar nici să stranguleze mâna).

  2) Odată ajunși cu bandajul la baza degetului mare, urcăm pe diagonală, pe spatele mâinii, către baza degetului mic. Înfășurăm de jur împrejur articulația pumnului, bandajul acoperind baza celor patru degete.

  3) Când bandajul ajunge între degetul mare și arătător, coborâm pe diagonală, pe spatele mâinii, către muchia exterioară a încheieturii (muchia de pe partea degetului mic).

  4) Înconjurăm (de jur împrejur) încheietura mâinii

  5) Când bandajul ajunge din nou pe muchia exterioară a încheieturii, înfășurăm baza palmei, până când ajungem din nou pe spatele mâinii, la baza degetului mare.

  6) Înfășurăm baza degetului mare

  7) După ce înconjurăm degetul mare, ajungem cu bandajul la baza acestuia și urcăm pe diagonală, pe spatele mâinii, către baza degetului mic.

  8) Înconjurăm (de jur împrejur) baza celor patru degete (articulația pumnului).

  9) Când bandajul ajunge pentru a doua oară la baza degetului arătător, coborâm pe diagonală, pornind dintre arătător și degetul mare, în jos, către exteriorul încheieturii mâinii.

  10) Trecem bandajul peste palmă, la baza acesteia, până aducem bandajul la baza degetului mare. Urcăm, pe spatele mâinii, cu bandajul, pentru a înconjura degetul mare (baza acestuia).

  11) Ajungând din nou la baza degetului mare, trecem bandajul peste încheietura mâinii (suntem pe spatele mâinii)

  12) Cu restul bandajului, înconjurăm încheietura mâinii și apoi prindem capătul liber al acestuia.

4. Oglinzi mari pe pereti : O oglindă mare ajută boxeorul să îsi urmărească miscările (când boxează în umbră) si să-si corecteze tehnica. Astfel, oglinda devine un accesoriu la fel de important ca mănusile de box, contribuind semnificativ la îmbunătătirea jocului.

5. Mingea de fitness : Desi când văd o astfel de minge multi sportivi se gândesc la fitness, nu la antrenamente serioase pentru sportivi, acest echipament este ideal pentru abdomen, umeri, piept si picioare, dacă este folosit corespunzător. Sprijinindu-si o parte a corpului pe mingea de fitness, sportivul se poate antrena cu greutăti libere pentru a-si fortifica grupele musculare dorite.

  6. Sac de box tip pară (speed bag) : Antrenamentul la sacul de box tip pară ajută sportivul să-si îmbunătătească viteza, mobilitatea, coordonarea, reflexele, rezistenta si forta bratelor. Boxeorul îsi întăreste umerii, încheieturile mâinilor si bratele. În plus, se îmbunătăteste considerabil coordonarea ochi-mână, iar toate aceste avantaje ale antrenamentului la sacul tip pară amintite mai sus contribuie în final la cresterea performantei generale a boxeorului.

7. Bara de tractiuni : Sportivul care doreste să-si dezvolte muchii spatelui și brațele trebuie să se aboneze la o sală de forta. Tractiunile la bară dezvoltă si alungesc muschii, dar muschii nu devin proeminenți ca la antrenamentul cu greutăți. Asa ca, recomandam si exercitiile cu greutati.

 

Recomandari