Aerobic

Aerobic

Exercitiile de aerobic ajuta la mentinerea sanatoasa a inimii. Exemple bune de exercitii pentru aerobic includ mersul pe jos, ciclismul, alergatul, vaslitul, dansul si inotul pe distante lungi. Pentru toate aceste forme de exercitii organismul are nevoie de oxigen, adica inima trebuie sa bata mai tare ca sa poata pompa mai mult sange in organism. Acest lucru inseamna ca organismul isi face rezerve de oxigen pentru a putea produce incontinuu energie. Facand acest tip de exercitii pentru cel putin 20 de minute pe zi, de 2-3 ori pe saptamana, se imbunatateste circulatia. In timpul exercitiilor de aerobic ar trebui sa poti face conversatie si sa spui propozitii scurte fara a simti vreun disconfort.

Componentă a fitness-ului, gimnastica aerobică utilizează exerciţiile în regim preponderent aerob, exerciţii care se adresează organismului în ansamblul său, dar şi anumitor zone. Prezenţa obligatorie a acompaniamentului muzical reglează tempoul şi ritmul conferind atractivitate, accesabilitate şi bună dispoziţie, ceea ce asigură o stare psihică favorabilă activităţii. Totodată, introducerea ritmului într-o activitate cinetică facilitează execuţia acesteia şi, pe termen lung, determină mai puţină oboseală: muzica susţinând în mod veritabil efortul care trebuie depus.

Durata totală a unui program de gimnastică aerobică este între 50 şi 60 minute. Exerciţiile utilizate au o anumită succesiune, dar în funcţie de obiectivele propuse la nivelul părţii fundamentale pot apărea unele modificări sau particularizări. Astfel lecţia de gimnastică aerobică cuprinde: partea de încălzire (warm up); partea principală de exerciţii aerobice; partea de revenire şi refacere (cool down).

Obiectivele gimnasticii aerobice: ameliorarea funcţiei cardio-vasculare, respiratorii, a echilibrului, a schemei corporale, a coordonării şi memoriei. Practica aerobicului la parametri optimi de intensitate-durată-frecvenţă  creşte concentrarea şi capacitatea de memorare, reglează echilibrul metabolic, dezvoltă capacitatea de autocunoaştere şi de relaxare a unor grupe musculare, menţine greutatea în limite normale, dezvoltă simţul estetic şi de creaţie, asigură plăcerea mişcării ritmate şi a dansului, asigură relaxarea psihică.
În planul aptitudinilor motrice s-a observat îmbunătăţirea anduranţei, creşterea forţei musculare, ameliorarea supleţei musculare şi a mobilităţii articulare, o mai bună adaptare la efort.

 

Recomandari