Pilates

Pilates

 

Pilates-ul reprezinta exercitiile intense, dar delicate cu articulatiile, ce necesita controlul musculaturii abdominale si simtul echilibrului, coordonate permanent cu respiratia. Putini stiu ca Pilates a fost inventat de un culturist german acum mai bine de 100 de ani. Nascut in 1883, Joseph Pilates a sustinut intreaga viata faptul ca organismul uman are nevoie zilnic de miscare si ca exista o interdependenta intre controlul mental al miscarii si exercitiul fizic. Iar acestea ajuta la mentinerea unei posturi corecte pe intreaga viata, la tonifierea musculaturii si astfel mentin nealterata starea generala de sanatate.

Joseph Pilates a sustinut toata viata aceste idei si si-a canalizat intreaga energie creand aparate speciale pentru aplicarea lor.  Metodele lui au ramas in atentia kinetoterapeutilor si antrenorilor de sport si constituie o materie la marile universitati de educatie fizica din lume.

Programul Pilates poate fi practicat si de femeile insarcinate ori persoanele cu probleme sau diverse afectiuni la nivelul coloanei vertebrale sau a spatelui, cum ar fi scolioza, cifoza etc. Unul dintre avantajele practicarii acestei discipline consta in pozitionarea corecta a spatelui si mentinerea permanenta a echilibrului intre cele doua jumatati ale corpului.

Avantajele practicarii Pilates

  • Mareste rezistenta fizica la efort si capacitatea pulmonara.
  • Intareste musculatura, fara a o dezvolta exagerat.
  • Creeaza un corp alungit, tonifiat cu coapse suple si abdomen plat.
  • Imbunatateste flexibilitatea.
  • Amelioreaza durerile de spate si alte boli cronice.
  • Poate fi facut de catre femeile insarcinate, dar este la fel de eficient si pentru tinere care au devenit mame.

Ritmul recomandat este de mimim 2 sedinte pe saptamana a cate 45-60 minute. Sesiunile incep cu exercitii de respiratie. Apoi continua cu exercitiile pentru  toate grupele mari musculare. Acestea sunt urmate de stretching, pentru detensionarea zonelor si evitarea febrei musculare.

Exercitiile par simple, insa muschii se antreneaza lucreaza intens si este foarte dificil sa lucrezi simultan mai multe grupe musculare. Dupa fiecare exercitiu, insa Gizem a avut grija sa ne relaxam prin stretching, astfel incat a fost minunat dupa aceea si nu am resimtit decat vagi dureri in zona muschilor abdominali.

 

Recomandari