Step aerobic

Step aerobic

Step aerobic este un soi de aerobic care aduce in plus platforma de step cu o inaltime de 8  pana la 16 cm pe care o poti regla in fuctie de inaltimea ta. Daca de obicei miscarile de aerobic se fac la sol, cele de step aerobic se fac in pozitie verticala, iar miscarea principala seamana cu urcatul scarilor. Aceasta platforma iti solicita intreaga musculatura, in special cea a gambelor, coapselor dar si muschii fesieri. In plus, platforma pentru step aerobic este considerata de multi specialisti si un bun aparat cardio pentru ca pune muschiul inimii la treaba.

Miscarile de step aerobic sunt controlate si lente ceea ce solicita focus pe pozitia corpului astfel, dupa o sedinta nu vei fi extenuat, dar rezultatele se vor vedea in scurt timp. Este un sport ideal pentru cei care isi doresc sa slabeasca si sa-ti tonifice musculatura, dar si pentru cei care vor sa se mentina in forma. Totodata, te poate scapa de stres, ajuta la imbunatatirea elichilibrului si a mobilitatii fiind recomadat chiar si pentru femeile insarcinate.

Step aerobicul poate fi practicat de toate persoanele care doresc sa scape de kilogramele in plus sau care urmaresc tonifierea masei musculare, de orice varsta. Beneficiile asupra conditiei fizice dar si asupra sanatatii sunt multiple, tot ce aveti nevoie este vointa si un pic de aerobic!

Primele antrenamente de step aerobic au fost create in urma cu 25 de ani, dar inca este unul din cele mai populate stiluri de antrenament. Step aerobicul a fost invenat de Gin Miller, in jurul anul 1989. Practic, este un "upgrade" al aerobicului clasic, prin folosirea stepului si a altor accesorii menite sa creasca intensitatea: greutati pentru glezna, gantere mici, combinatii de pasi de dans cu kick-uri preluate din artele martiale
Step aerobicul  se distinge de alte forme ale gimnastici aerobice prin utilizarea unei platforme care isi poate ajusta inaltimea (steper). Inaltimea poate fi adaptate la nevoile individuale prin inserarea contratreptelor sub step. Orele de step aerobic sunt oferite de multe sali de gimnastica si centre de fitness, care au un programe de exercitii de grup.
Prin folosirea exercitiilor specifice step aerobicului, exercitiile fizice au devenit mai sigure pentru genunchi si spate, in timp ce pasii au devenit mai interesanti si mai solicitanti. Noile stiluri au adus si exercitii de forta si coordonare pentru trenul superior dar si elemente de mobilitate si echilibru pe step. Practicand exercitiile de step aerobic, slabirea este accelerata, la fel ca si imbunatatirea aspectului general al corpului: picioare ferme, cu muschi definiti si alungiti, fese bombate si abdomen plat. Tehnicile noi aduc in plus elemenete de forta pentru brate si spate, iar exercitiile pentru abdomen pe step duc acest gen de clasa la un nivel deosebit.

 Avantajele principale  ale orelor de step aerobic - Step aerobicul ajuta la arderea caloriilor si mentine greutatea corporala. Cantitatea de calorii arse depinde de viteza miscarilor, gradul de dificultate al pasilor, precum si de durata exercitiilui. Step aerobic reperezinta un antrenament fizic care ajuta la mentinerea sanatatii sistemului cardiovascular.

Prin practicarea step aerobicului organimul va avea urmatoarele avantaje: imbunatirea rezistentei fizice, dezvoltarea flexibilitatii, tonus crescut pentru picioare, fese, brate si spate, rezistenta fizica, permite dezvoltarea grupelor musculare si determina reducerea stratului de grasime intr-un ritm mai rapid (cu 30%) decat intr-un curs traditional.

Echipament necesar pentru step aerobic: alegeti in general imbracamintea din bumbac, sau bumbac cu elastan. Incaltamintea trebuie sa fie comoda, cu talpa cat mai flexibila.



 

Recomandari